نشست با دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی

10 01 2016
کد خبر : 4179857
تعداد بازدید : 30
خلاصه نشست با دکتر سیف، دبیر محترم ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش¬بنیان دریایی این نشست با هدف گسترش تعامل سرآمدان، نخبگان و مستعدان استان گیلان با مسئولان حوزه دریا در جهت بهره¬برداری موثر از امکانات دریا، شناسایی فرصت¬ها و امکانات مرتبط با دریا و آشنایی با تسهیلات و حمایت¬های ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش¬بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در تاریخ شنبه 19/10/94 در دو جلسه عمومی و تخصصی در دانشگاه گیلان برگزار گردید. در جلسه عمومی که در تالار حکمت دانشگاه برگزار شد، در ابتدا دکتر میر حسینی، معاون محترم پژوهش و فناوری دانشگاه ضمن خوش‌آمدگویی، به بیان مطالبی در خصوص اهمیت توسعه دریای محور و ظرفیت‌های موجود در دانشگاه و استان پرداخت. سپس آقای دکتر اصفهانی، رئیس محترم بنیاد نخبگان استان، مطالبی درخصوص این بنیاد و نیز پتانسیل‌های فعالیت در حوزه دریایی ارائه نمودند. در ادامه جلسه آقای دکتر فلاحتکار، استاد گروه شیلات دانشگاه، سخنرانی درخصوص وضعیت آبزی‌پروی در دریای خزر ایراد نمودند. سپس آقای دکتر سیف، به معرفی ستاد پرداخته و فعالیت‌های صورت گرفته در ستاد و برنامه‌های پیش‌رو را تشریح نمود. در خاتمه جلسه نیز پرسش و پاسخ بین رئیس محترم ستاد با حاضرین جلسه صورت گرفت. به جهت اهمیت موضوعات مرتبط با دریا، جلسه تخصصی با حضور محققین دانشگاه و رئیس محترم ستاد در ساعت 13:45 -11:45 در سالن شورای پژوهشی دانشگاه برگزار گردید. در ابتدا جلسه آقای دکتر اسمعیلی ورکی، رئیس پژوهشکده حوضه آبی دریای خزر، به بیان پتانسیل‌های و ظرفیت‌های موجود در دانشگاه و گروه‌های پژوهشی آن پژوهشکده پرداخته و سپس اعضاء مسائل مربوطه در خصوص نحوه دریافت حمایت‌های معنوی و مالی از ستاد بیان داشتند و رئیس محترم ستاد راه‌کارهایی را برای موارد مطرح شده ارائه نمودند. مهمترین نکات جلسه را می‌توان به شرح زیر خلاصه نمود:
  • برای کلیه طرح‌های پژوهشی و فناوری در حوزه دریا، اگر یکی از دستگاه‌های اجرایی اعلام نیاز و درصد همکاری را طی نامه‌ای به ستاد عرضه دارند، ستاد آماده حمایت مالی می‌باشد.
  • برای طرح‌هایی که قابلیت تجاری‌سازی دارد، ستاد تسهیلات به صورت وام ارائه خواهد داد.
  • پیشنهاد شد جهت انسجام‌بخشی و نیز پیگیری‌های بهتر طرح‌ها و موضوعات مرتبط با دریا، پیشنهاد شورای توسعه دریایی استان به استانداری گیلان ارائه گردد.
  • پیشنهاد شد که جهت شناسایی بهتر فرصت‌های پیش‌رو در حوزه دریا در استان، اطلس دریایی استان تهیه گردد.
         
دسته بندی :
خبرها