مدیرکل و معاونین اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان طی نشستی با مدیران دانشگاه گیلان دیدار کردند.

17 08 2015
کد خبر : 4180067
تعداد بازدید : 125

دکتر رضی رئیس دانشگاه گیلان در این نشست،ضمن تشریح امکانات و توانمندی های دانشگاه گیلان گفت: نگاه امروزی دانشگاه و یکی از اهداف کلان دانشگاه گیلان توسعه همه جانبه ارتباطات خود با نهادهای مختلف بیرون دانشگاه و ایفای نقش در حل مسائل جامعه و گسترس ارتباط دانشگاه با جامعه می باشد. مهندس نعیمی مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی گیلان هم در این نشست،توضیحاتی در زمینه فعالیتهای مختلف اداره بنادر گیلان ارائه کرد  و اهمیت پژوهش و تحقیق را در فعالیتهای مختلف این اداره مورد تاکید قرار داد.

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی گیلان از آمادگی این اداره جهت ارجاع امور پژوهشی و آموزشی مورد نیاز اداره کل به دانشگاه گیلان خبر داد و اعلام کرد که با توجه به اینکه این اداره عمدتا با کشورهای خارجی در تعامل می باشد ، امکان برقراری و توسعه ارتباطات بین المللی دانشگاه با دانشگاه های کشورهای همسایه از طریق آن اداره نیز قابل انجام می باشد.

وی همچنین با توجه به وجود زمینه های مختلف در اداره کل بنادر جهت تعامل با دانشگاه گیلان ، ابراز امیدواری کرد با عقد تفاهم نامه همکاری مشترک ، همکاری های فی مابین گسترش یابد. دکتر میرحسینی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان نیز در این نشست از آمادگی دانشگاه گیلان در توسعه همکاری با اداره بنادر خبر داد و پیشنهاد ایجاد آزمایشگاه های تخصصی و مرجع با همکاری اداره کل بنادر را در  انزلی ارائه کرد تا از خدمات این آزمایشگاه ها جهت رفع نیازهای اداره کل بهره برداری به عمل آید. ارائه پیشنهادهای مختلف جهت توسعه همکاری های علمی بین دانشگاه گیلان و اداره کل بنادر از دیگر بخش های این نشست بود که از جمله آنها می توان به ایجاد دانشکده دریانوردی در دانشگاه گیلان، نظارت دانشگاه بر طرحهای اداره کل بنادر ، مسائل حقوقی مربوط به دریا ، راه اندازی کشتی تحقیقاتی و برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی کوناه مدت مختلف جهت کارکنان اداره کل بنادر اشاره نمود. گفتنی است در انتهای این نشست هم تفاهم نامه همکاری مشترک علمی و پژوهشی مابین دانشگاه گیلان و اداره بنادر و دریانوردی منعقد شد.

 
دسته بندی :
خبرها