آغاز فعالیت نهاد نانوفناوری دانشگاه گیلان

03 07 2016
کد خبر : 4179497
تعداد بازدید : 64

لزوم توسعه پایدار فناوری‌ نانو منوط به مشارکت همه گروه‌های ذی نفع در عرصه توسعه این فناوری است. لذا طراحی فعالیت‌های منسجم ترویجی در ابعاد آموزشی و پژوهشی برای گروه‌های مختلف ذی‌نفع می تواند منجر به ارتقای کیفی و کمی سطوح مختلف این فناوری شود.

بدین منظور و با توجه به پتانسیل دانشگاه گیلان از لحاظ اساتید و دانشجویان فعال در حوزه نانوفناوری و با پیگیری های دکتر محمدحسن لقمانی نهاد ترویجی نانوفناوری دانشگاه گیلان با اخذ موافقت از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو آغاز به کار کرد.

از اهداف این نهاد انجام فعالیت های علمی، آموزشی و تحقیقاتی توسط گروه های مختلف آموزشی از رشته های موجود در دانشگاه گیلان اعم از علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم انسانی و نیز دانشگاه های دیگر استان، مراکز تحقیقاتی و مراکز رشد و شرکت های مستقر در استان است.

فعالیت این نهاد منجر به ایجاد و تسهیل ارتباط اعضای محترم هیات علمی و فعالان حوزه فناوری نانو در گروه های مختلف آموزشی- پژوهشی از داخل و خارج كشور جهت انجام طرح های پژوهشی و همچنين فراهم نمودن امکان تبادل دانشجویان تحصیلات تکمیلی اينمركز با مراكزديگردانشگاهي و تحقيقاتي داخل و خارج كشور می گردد.

از مزایای دیگر عضویت در این نهاد پیوستن به شبکه آزمایشگاهی فناوری نانوی کشور جهت تسهیل در انجام فعالیت های پژوهشی و بهره مندی از حمایت و تخفیف های ویژه از تجهیزات موجود در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ و مراکز تحقیقات دولتی و خصوصی کشور می باشد.

جهت عضویت و بهره مندی از حمایت نهاد به آدرس اینترنتی http://guilan.ac.ir/nano و کانال تلگرامtelegram.me/NanoGuilan مراجعه نمایید.

دسته بندی :
خبرها